donderdag 12 januari 2012

Kunstaardewerk van Potterij "De Kat" Bergen op Zoom Govert Augustijn

Verschillende vormen en modellen gevormd en gebakken te Bergen op Zoom bij de kunstaardewerkfabriek   "De Kat" 
in Bergen op Zoom was eeuwen lang een bloeiende aardewerk productie in vele potterijen waarvan de Familie Augustijn ook een groot deel in hun bezit had .



De Familie Augustijn Potterij  "De Kat"te Bergen op Zoom 


















Een Uilekan in verschillende vormaten
gebakken van 5 cm tot 30 cm.
                                                Wantborden werden met                                                          verschillende spreuken vervaardigd.



Mooie Uilekan de ogen zijn
gemaakt van koperen spijkers.




  

2 opmerkingen:

  1. Hoi,

    Leuk zo'n fam site!
    Even voor de kat;
    dr staan 2 foto's op die niet van de kat zijn, die met de scarabe ingelegd ( dat is amstelhoek ) en die met gewoon roodbakke bergs aardewerk (die zou van de voor of na de tijd van de Kat kunnen zijn maar kan net zo goed van 6 andere pottenbakkerijen zijn).
    Voor de rest veel bekende foto's ;-) groetjes Harry

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geachte Mvr/Mhr,

    Mijn naam is Ad Pronk en ik ben op zoek naar mijn vroegere buurmeisje, Els Beekman, die getrouwd is met P. Augustijn (Zeeland). Is het mogelijk om haar Email adres te krijgen of kunt u haar inlichten dat ik contact zoek met haar. Mijn Email adres is: Ad_Pronk@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen